Novinky LG OLED TV 2024
V prvej polovici roka 2024 vstúpili na trh s televízormi nové modely OLED TV od výrobcu LG. Nová séria so štvorkou na konci prináša oveľa viac než len zmenu v názve. V nasledujúcom článku vám pomôžeme... Celý článok
Priznávame, že nás zaujala na prvý pohľad. Z vyššej Xiaomi verzie na nás dýchla známka luxusu a už-už sme sa videli na ceste. Okrem toho v nás kombinácia čiernej s červenými detailmi vzbudzovala dojem, že kolobežka Xiaomi Mi Pro pôjde až diabolsky rýchlo. A to teda aj išla! (O tom ale až o chvíľku.) Predné a zadné svetlo sme považovali skôr za výstražné než funkčné, preto nás osvetlenie milo prekvapilo. A veľké 8,5-palcové kolesá spolu so super doplnkami, ako je zvonček či stojan, sľubovali skrátka parádnu jazdu.
Ako už sme zmienili, veľké nafukovacie kolesá vám budú určite robiť radosť, poradia si totiž aj s nerovnosťami terénu. Tým vás nechceme nabádať rovno k jazde cez lesné korene, ale menších prejazdov sa báť rozhodne nemusíte. Vďaka LED displeju priamo na riadidlách máte navyše vždy prehľad, na akú rýchlosť ste to zrovna „rozpálili“. Nepozorných chodcov upozorníte veselým zvončekom, pri pauze na kávu zase postavíte kolobežku Xiaomi Mi Pro na praktický stojanček.
Zloženie kolobežky prebehlo niekoľkokrát bez najmenšieho problému, stačí len odsunúť poistku, sklopiť zobáčik a za 3 sekundy máte zložené. Aby sa vám nerozbehla priamo v rukách, stačí pútko pri zvončeku navliecť za výstupok pri zadnom kolese. Malé sklamanie ale nastalo, akonáhle sme takto zloženú kolobežku zdvihli s tým, že ju prenesieme do auta. Na také prenášanie je totiž 14,2 kg naozaj veľa a už po pár metroch sa vám Xiaomi Mi Pro nesie ťažko. Takže odporúčame fakt jazdiť, žiadne dlhé nosenie. Alebo môžete kolobežku skrátka viesť, prípadne ťahať zloženú za sebou, čo je určite pohodlnejšie. Vyššia váha však samozrejme príde vhod pri jazde – čím je kolobežka ťažšia, tým je stabilnejšia.
Pred každým rozjazdom je potrebné kolobežke trocha pomôcť. Stačia vám k tomu ale jeden, dva odrazy a už môžete pridávať plyn. Akonáhle sa Xiaomi Mi Pro dostane na určitú rýchlosť, začujete pípnutie tempomatu (cca za 5 s). S jeho pomocou ľahko udržíte rovnaké otáčky bez držania plynu. A to pri dlhšej jazde padne naozaj vhod! K bezpečnému cestovaniu zase prispeje plynulý rozjazd a efektívna brzda. Nemusíte sa báť, že by to s vami trhlo pri každom rozjazde alebo ste zabrzdili tak prudko, že si rozbijete nos. Každé brzdenie tiež sprevádza blikajúce zadné svetlo, dávate teda signál aj ostatným spolujazdcom a vodičom.
Pre svoje cestovanie si potom môžete vybrať z 3 rýchlostných režimov – SPORT, STANDARD a ECO. Vzhľadom k tomu, že dávame prednosť poriadne svižnej jazde, väčšinou na našom displeji svietilo písmeno S (SPORT). Suma sumárum: parádne zrýchlenie, svižná jazda aj do kopca. Zato s režimom ECO sa veľmi nevyšantíte – rozjazd je veeeeľmi pomalý a rýchlosť väčšinou nepresahuje 15 km/h.
Bojíte sa, že na vás už je e-kolobežka príliš „in“ a nebudete vedieť, ako ju ovládať? Bez obáv, kolobežka Xiaomi Mi Pro vážne nie je len pre modernú mládež! Jej ovládanie je úplne jednoduché a stačí vám k nemu multifunkčné tlačidlo v kombinácii s prehľadným LED displejom. Na ňom môžete sledovať ako aktuálnu rýchlosť a zvolený režim, tak aj stav batérie. Krátkym stlačením tlačidla kolobežku zapnete a rozsvieti sa obrazovka. Ďalšie stlačenie rozsvieti/zhasne svetlo, pre zmenu režimu stačí tlačidlo stlačiť 2x za sebou. Predtým, než elektrokolobežku zložíte a odložíte, je ešte potrebné stlačiť centrálne tlačidlo na dobu 3 sekúnd – tak ju uložíte spať.
Po pravej ruke nájdete akcelerátor (plyn) v podobe čierno-červeného prstenca, na ľavej strane je zas prakticky uložená páčka na ovládanie zadnej kotúčovej brzdy. Vľavo pod stúpačkou nájdete konektor na nabíjanie. Čo sa týka samotnej stúpačky, bezpečnosť je pre ňu nadovšetko. Široký gumový povrch s výraznou perforáciou vám takmer nedovolí šliapnuť vedľa a ocenia ju aj tí, ktorí radšej jazdia s nohami pri sebe.
Pre podrobnejšie prehľady nie je nič jednoduchšieho než si do smartfónu stiahnuť appku Mi Home. V nej si môžete nastaviť silu rekuperácie, sledovať presný stav batérie alebo Xiaomi Mi Pro uzamknúť. My sme tieto vychytávky nevyužili, ale veríme, že svojich priaznivcov si určite nájdu. Naopak by nás zaujímala napríklad taká možnosť prepojenia s mapami, aby sme mohli sledovať a plánovať zaujímavé trasy. Tak možno nabudúce, Xiaomi!
Deklarovaný dojazd 45 km na jedno nabitie ovplyvňuje, samozrejme, množstvo faktorov. Ktoré sú to konkrétne u e-kolobežky Xiaomi Mi Pro?
Ako to vyzeralo u nás? Ako už bolo uvedené, najviac sme využívali režim SPORT a pri váhe jazdca okolo 70 kg sme sa dostali vždy na asi 30 – 32 km dojazd. Z väčšieho kopca sme však, prirodzene, často frčali aj 28 km rýchlosťou. To už je ale trochu „o držku“ a mierne sa nám klepali kolená, takže (nielen) pre tieto prípady určite odporúčame prilbu. So STANDARD režimom dôjdete o pár km ďalej, s režimom ECO spravidla nie je problém dostať sa na zmienených 40 – 45 km. Pri jazde na dlhšie vzdialenosti oceníte tiež rekuperačný systém, ktorý využíva nadbytočnú kinetickú energiu (vznikajúcu napr. pri jazde dolu kopcom) na dobíjanie batérie, čím sa predlžuje dojazd kolobežky.
Tak, to by bol dojazd. A čo výkon 300 W, ako sa nám frčalo s ním? Jednoducho skvelo. Pre toho, kto stojí na elektrickej kolobežke po prvýkrát, je to najskôr malý šok, ale za pár minút sa do toho dostanete a už ju nebudete chcieť dať z ruky. Nemali sme najmenší problém ani s kopcami – Xiaomi Mi Pro nás vytiahla fakt všade. Vždy však záleží aj na váhe jazdca, členitosti povrchu… ale to sme už spomínali.
Aby sme neboli stále takí „slniečkoví“, malú výčitku predsa len máme. Keď sa totiž batéria dostala zhruba k 30 %, na výkone to už bolo poznať. Nebol tam taký „drive“ a kolobežka už skrátka potrebovala svoju dávku. Energie.
Akonáhle sa teda budete blížiť k spodnej hranici, odporúčame pomaly hľadať nabíjačku. Keď ale budete práve niekde ďaleko, nič nie je stratené, len si trochu zamakáte. Pri vybití batérie môžete totiž v núdzi elektrokolobežku použiť ako odrážadlo. Myslite ale na to, že nejakých 14 kg je stále 14 kg! Keď sa potom skoro po svojich dopravíte domov a nahodíte Xiaomi Mi Pro na nabíjačku, žiadna rýchla akcia vás, bohužiaľ, nečaká. Z nuly na 100 s baterka šplhá celkom pomaly a zaberie jej to okolo 8 hodín. Ideálny podnet pre výrobcu, na čom ešte zapracovať.
Za veľmi prijateľnú cenu vám elektrokolobežka Xiaomi Mi Pro v porovnaní s konkurenciou ponúkne naozaj veľa muziky! Dokáže skvele šetriť energiu vďaka rekuperácii, režim ECO si môže vyskúšať aj vaša babička, zatiaľ čo vy to môžete rozbehnúť pokojne na 25 km/h. Zložíte ju raz-dva a bez problémov sa vojde trebárs pod nákupný vozík alebo do kufra auta. Naučiť sa ju riadiť a ovládať vám zaberie len pár minút. A ako bonus vás začne baviť aj tá cesta do práce! Chyby sa proste na tejto elektrickej kolobežke hľadajú ťažko. Tak čo, už píšete list Ježiškovi?
Klady (+): | Zápory (-): |
---|---|
+ tempomat | - vyššia váha |
+ dlhý dojazd | - dlhšia doba nabíjania |
+ rekuperačný systém pre šetrenie energie | |
+ silné predné svetlo | |
+ 3 rýchlostné režimy | |
+ zvláda naše kopce aj kopčeky | |
+ dobré tlmenie nerovností terénu |