Recenzia Samsung Galaxy Note10+: To najlepšie od Samsungu

Technológie: Dolby Atmos, DeX pro PC, Dual SIM, IP68,
Bluetooth, GPS, Galileo, Glonass, NFC, LTE,
čítačka odtlačkov prstov v displeji, snímač tváre, USB-C, S-Pen
Operačný systém: Android 9 Pie + One UI
Rozmery a hmotnosť: 162,3 × 77,1 × 7,9, 198 g
Farby: čiernastrieborná

Spracovanie telefónu je presne také, aké by sme od top prístroja osvedčeného výrobcu očakávali. Samsung stavil na tradičnú kombináciu sklenenej zadnej strany a kovových rámčekov. Displej je po bokoch zaoblený, hrany telefónu sú pomerne ostré.

Dizajn Note10+ vychádza z predchodcov. Napriek tomu je tu vidieť očividný pokrok. Konkrétne rámčeky sa výrobcom podarilo zmenšiť na úplné minimum, displej tak zaberá takmer 91 % prednej časti telefónu.

Z lesklého chrbta mierne vystupuje modul zadného fotoaparátu. Telefón sa tak počas písania na stole hojdá, našťastie len jemne. Väčšina používateľov si pravdepodobne kúpi puzdro, ktoré tento jav úplne eliminuje. To vyrieši aj odtlačky prstov, ktoré sú už pri lesklom povrchu chrbta neodmysliteľné. Našťastie, na tomto telefóne nie sú vidieť až tak, ako na iných telefónoch.

Samsung Galaxy Note 10+

Zaujímavá zmena sa odohrala na zapínacom tlačidle. Z pravej strany sa presťahovalo na ľavú, hneď pod ovládanie hlasitosti. Musíme priznať, že sme s touto zmenou celkom bojovali. Pôvodné umiestnenie sa nám zdalo prirodzenejšie. Určite sa však na to dá zvyknúť. Výrobca mal navyše k zmene praktickú motiváciu súvisiacu s perom S Pen. Samsung totiž logicky predpokladá, že pri používaní S Pen budete telefón držať v ľavej ruke, takže bude zapínacie tlačidlo bližšie.

Tlačidlo pre asistenta Bixby si už však svoje miesto nenašlo, avšak nám to vôbec neprekáža. Bohužiaľ, nie je to jediná strata, ktorá Galaxy Note10+ postihla. Keď sme si telefón obzerali, márne sme pátrali po konektore na slúchadlá. Note10+ sa tak priradil k zariadeniam, ktoré sa 3,5 mm jacka zbavili. V balení sme narazili na USB-C slúchadlá AKG. Logo výrobcu je garanciou, že ide o skutočne kvalitné slúchadlá. Ak však nedáte dopustiť na svoje obľúbené s 3,5mm konektorom, budete si musieť zaobstarať redukciu, tá totiž v krabičke s telefónom chýba. Na spodnej strane telefónu sa tak nachádza iba USB-C konektor a slot, z ktorého nenápadne vykukuje hlavička pera S Pen. Na hornej hrane je skrytá zásuvka na SIM a pamäťovú kartu.

Samsung Galaxy Note 10+

Konštrukcia telefónu, ktorá sa pýši certifikáciou odolnosti IP68, je naozaj kvalitná a atraktívna. Samsung Galaxy Note10+ je veľký krásavec. K dispozícii je v dvoch farebných variantochčiernastrieborná, ktorá na svetle vytvára pôsobivé dúhové farby.

Hardvérová výbava nemá chybu

7 nm procesor Exynos 9825 vlastnej výroby vám ponúkne špičkový výkon. K tomu sa pridáva luxusná operačná pamäť s kapacitou 12 GB RAM. Skvele je na tom aj úložný priestor, ktorý disponuje kapacitou 256, ba dokonca 512 GB. Okrem toho môžete využiť microSD kartu a zvýšiť si kapacitu úložiska na 1 TB. Nechýbajú ani iné moderné novinky – od všetkých možných pásiem LTE cez Bluetooth 5.0 po navigačné systémy GPS, Glonass či Galileo, alebo ANT+.

Obrazovka? Tá najlepšia

V superlatívoch môžeme bez váhania pokračovať. Inak to ani nejde, veď 6,8“ displej s pomerom strán 19:9 je naozaj špičkový. Dynamic AMOLED technológia a rozlíšenie Quad HD+ (3040 × 1440) sľubujú prvotriedny obraz. Realita to len potvrdzuje. Skvelý kontrast, verné podanie farieb, vysoká svietivosť (1 200 nitov) a s ňou súvisiaca perfektná čitateľnosť na priamom slnku. Týmito všetkými aspektmi vás Samsung Galaxy Note10+ ohromí.

Tak ako jeho súrodenci zo série S10, aj on dokáže redukovať množstvo modrého svetla (oproti predchodcom o 41 %), a tým je výrazne šetrnejší pre oči. Nechýba ani podpora HDR10+, odolné ochranné sklo Gorilla Glass 6 a ani funkcia Always on, ktorá na zhasnutom displeji dokáže zobraziť čas alebo nastavené upozornenia. Displej je jednoducho najlepší z najlepších, čo potvrdzuje aj séria odborných testov.

Samsung Galaxy Note 10+

Vylepšená čítačka odtlačkov prstov v displeji

Ultrazvuková čítačka odtlačkov prstov je oproti sérii S10 vylepšená. Odomykanie je výrazne presnejšie, rýchlejšie a čítačka sa používa dobre. Pokrok Samsungu chválime. Pozor však pri kúpe vlastnej ochrannej fólie na displej, s niektorými totiž čítačka nemusí fungovať správne. Zrejme preto je na displeji nalepená ochranná fólia priamo od výrobcu. Dobre funguje aj snímač tváre. Je skutočne rýchly ako blesk a ak nie ste v tme, nemá problém vás rozoznať a telefón odomknúť.

Kúzelník menom S Pen

Čím sa však séria Galaxy Note naozaj odlišuje od konkurencie, je S Pen. Pero sa v priebehu roka stihlo naučiť veľa nových kúskov. Musíme uznať, že Note10+ je pre nás taký lákavý a výnimočný najmä pre S Pen. Dokáže toho skutočne veľa. Novinkou je napríklad využívanie gest, ktoré uplatníte povedzme pri ovládaní fotoaparátu. Skvelou novinkou je rýchly preklad – stylus umiestnite nad slovo, ktorému nerozumiete a vyskočí vám preklad z Google prekladača.

Najviac nás asi potešila možnosť prenášať text napísaný písaným písmom do digitálnej podoby, ktorá je čitateľná textovými editormi. Táto schopnosť sama osebe až taká unikátna nie je, no presnosť prenášania áno. Aj naškriabané písmo dokáže telefón rozlúštiť a preniesť do formy vhodnej napríklad pre Word. Takisto môžete vybrať text aj z odfotenej fotografie a ďalej s ním pracovať. Praktická je aj možnosť napísať si rýchlu poznámku priamo na displej, čo oceníte napríklad v situácii, keď si potrebujete rýchlo poznačiť nejaký údaj v priebehu telefonátu.

S Pen Galaxy Note 10+

Pero S Pen sa za rok dočkalo množstva vylepšení, po novom môžete využiť napríklad gestá.

Okrem praktických noviniek vám ale S Pen dopraje aj veľa zábavy. Najviac sa asi vyhráte s fotoaparátom a fotkami. S AR kresbou môžete kresliť do fotiek a v prípade selfie si môžete na tvár dokresliť čokoľvek... od okuliarov až po pekný klobúčik. Fantázii sa medze nekladú. Používanie pera S Pen je rozhodne návykové. Rýchlo sme si ho zamilovali. Výdrž S Pen je skvelá – 10 hodín. Navyše ho dobijete veľmi rýchlo. Stačí ho na 7 minút zasunúť na príslušné miesto v telefóne a pero sa nabije na 100 %.

Samsung Galaxy Note 10+

Príjemný pokrok vo výdrži

Výdrž telefónu na jedno nabitie zvyčajne nepatrí k silnejším stránkam Samsungu. Mierne zlepšenie je však v poslednej dobe pomerne zjavné a platí to aj pre recenzovaný Samsung Galaxy Note10+. Batéria ponúka veľmi slušnú kapacitu 4 300 mAh, ktorá vám zaručí, že aj nabitý deň zvládnete na jeden záťah, bez nabíjania. Menej intenzívna záťaž by mohla viesť približne k výdrži 1,5 dňa. A keď sa trochu uskromníte, dostanete sa približne na dva dni.

Kým výdrž je skôr priemerná, rýchlosť nabíjania je špičková. S priloženou 25 W nabíjačkou trvá nabitie na 50 % približne pol hodiny, plných 100 % vám bude na telefóne svietiť približne po hodine a štvrť. Nabíjanie však môže byť ešte rýchlejšie. Telefón totiž podporuje až 45 W nabíjanie, takže ak si zoženiete potrebnú nabíjačku, z 0 na 100 % telefón nabijete iba za trištvrte hodiny.

Samsung Galaxy Note 10+

Chýbať samozrejme nemôže ani bezdrôtové nabíjanie (15W) alebo reverzné bezdrôtové nabíjanie iných zariadení. Oceníte to najmä pri nositeľnej elektronike, ako napr. bezdrôtové slúchadlá, inteligentné hodinky a iné.

Galaxy Note10+ poteší aj milovníkov hudby

Po zvukovej stránke patrí telefón na úplnú špičku. Hlasný reproduktor má nielen vysokú maximálnu hlasitosť, ale na pomery mobilných telefónov ponúka aj dostatok basov, veľmi slušné stredy a výšky. Ešte o level vyššie sa dostanete v prípade, že stavíte na počúvanie hudby cez slúchadlá. Technológia Dolby Amtos, ktorou sa Note10+ pýši, odvádza skutočne kvalitnú prácu. Okrem toho si môžete reprodukciu zvuku prispôsobiť individuálne, podľa vašich potrieb. A áno, skutočne to funguje!

Samsung Galaxy Note 10+

Fotoaparát patrí k najlepším

Foťák? Absolútna špička. Základ tvorí tradičná trojica snímačov – hlavný, širokouhlý a teleobjektív. Základný snímač má rozlíšenie 12 Mpx a premenlivú clonu f/1,5; 2,4. Širokouhlý objektív má rozlíšenie 16 Mpx, svetelnosť f/2,1 a uhol záberu 123°. A napokon nesmie chýbať 12 Mpx teleobjektív so svetelnosťou f/2,2 a dvojnásobným optickým ZOOMom. Všetky tri snímače sa pýšia optickou stabilizáciou. K spomínanému triu sa pridala aj ToF kamera, ktorú Samsung nazýva DepthVision Camera. Tá je skvelá nielen pri práci s hĺbkou ostrosti. S jej pomocou môžete tiež merať rozmery predmetov, vzdialenosť a podobne.

Na aké fotky sa teda môžete tešiť? Na naozaj krásne. Ostré, s peknými detailmi, prirodzeným farebným podaním. Veľmi príjemne nás prekvapil hlavne teleobjektív, ktorý sa kvalitou snímok v podstate vyrovná hlavnému snímaču. Širokouhlý objektív je zo spomínanej trojice najslabší a chýba mu automatické ostrenie, no aj on ponúka nadpriemerné snímky. Tie okrem toho vďaka širokému uhlu záberu zachytia naozaj veľký priestor, čo oceníte napríklad pri fotografovaní krajiny. K lepším výsledkom môže napomôcť aj umelá inteligencia. Tá nielen rozozná 30 rôznych druhov scén a dokáže poradiť aj s ideálnou kompozíciou.

Ako fotí Galaxy Note 10+

Ako fotí Galaxy Note 10+

Ako fotí Galaxy Note 10+

Porovnanie všetkých troch hlavných snímačov - od širokouhlého až po teleobjektív.

Asi najmenší dojem na nás urobil nočný režim. Aj ten je rozhodne nadpriemerný, no niektoré konkurenčné zariadenia si podľa nás vedú o trošičku lepšie, a to najmä v prípadoch, kedy je fotografovaná scéna naozaj veľmi tmavá a s minimom osvetlenia.

Využiť samozrejme môžete celú škálu fotografických režimov. Od manuálneho cez HDR, panorámu, až po superspomalené alebo zrýchlené video. Spomalenie môže byť až na frekvencii 960 snímok za sekundu, čím získate skutočne pôsobivé zábery pohybujúcich sa objektov (napr. tečúcej vody).

Zabudnúť nesmieme ani na milovníkov selfie. Na tie je pripravený predný snímač rozlíšením 10 Mpx a s ním spolupracujúci senzor merania hĺbky ostrosti. Pomocou neho môžete vytvárať podarené selfie s atraktívne rozostreným pozadím.

Ako fotí Galaxy Note 10+

Naľavo je fotka zachytená v normálnom režime, snímka napravo v režime noc. Rozdiel je badateľný na prvý pohľad.

Samsungu Galaxy Note10+ samozrejme nechýba ani možnosť natáčať videá. Tie môžu mať až 4K rozlíšenie pri 60 snímkach za sekundu. Do rozlíšenia 4K/30 fps môžete využívať superstabilizáciu obrazu, s ktorou urobíte ostré a neroztrasené snímky aj pri športových aktivitách. Záznam môžete natáčať aj v modernom formáte HDR10+. Kvalita vytvorených záberov je skutočne špičková, k čomu prispieva aj kvalitné ozvučenie videí. Samsung dokonca využíva ZOOMovanie zvuku. Funguje tak, že pri dvojnásobnom priblížení obrazu dokáže zachytiť zvuk 2x hlasnejšie. Aj v oblasti videa tak patrí Samsung Galaxy Note10+ na úplnú špičku.

Ako fotí Galaxy Note 10+

One UI maká naplno

Prostredie telefónu sa na prvý pohľad nelíši od toho v Samsungu Galaxy S10+. Tešiť sa môžete na Android 9 Pie upravený nadstavbou One UI. Prostredie sme chválili už v sérii telefónov Galaxy S10 a nemáme dôvod svoje hodnotenie meniť. Vyzerá elegantne, moderne a medzi novinkami, ktoré zaujmú na prvý pohľad, je napríklad bočná lišta na rýchle spúšťanie obľúbených aplikácií. Výborná je aj intuitívnosť prostredia, snáď len niektoré hlbšie vnorené položky v menu sme zo začiatku hľadali trošku dlhšie, než by sa nám páčilo. Ale to je otázka zvyku.

Spomenúť musíme aj DeX. Ten umožňuje káblom prepojiť mobil s klávesnicou a monitorom, a premeniť tak výkonný smartfón na malý počítač. Samsung po novom vytvoril prostredie priamo pre WindowsMac, vďaka ktorému môžete množstvo aplikácií z Note10+ spúšťať priamo v prostredí vášho počítača.

Samsung Galaxy Note 10+

Závěr

Samsung Galaxy Note10+ sa skutočne vydaril. Nie je to revolučný telefón, je však vyladený takmer do dokonalosti. Nie je ľahké nájsť nedostatky, ktoré by sa oplatilo vytknúť. Určite by sme si vedeli predstaviť trošku lepšiu výdrž batérie, na druhej strane práve na tomto mieste urobil Samsung obrovský pokrok. O čosi lepší by mohol byť určite aj nočný režim foťáku – je totiž „iba“ jeden z najlepších. Ak nám niečo skutočne chýbalo, tak to bol 3,5 mm jack. Nemohli sme tak k telefónu pripojiť naše obľúbené slúchadlá.

A to je škoda, pretože telefón má naozaj špičkový zvuk. Takisto špičkový je aj fotoaparát či výkon telefónu, displej je zrejme najlepší, aký je na trhu k dispozícii. Zlatým klincom je S Pen, kúzelné pero, s ktorým naozaj dokážete doslova divy. Samsung Galaxy Note10+ sa jednoducho veľmi vydaril a podľa nášho názoru momentálne patrí na úplný vrchol rebríčka mobilných telefónov.

Klady (+): Zápory (-):
+ smart pero S Pen s bohatými možnosťami využitia - chýba 3,5 mm Jack
+ ohromujúci Dynamic AMOLED displej - nezvyčajné umiestnenie zapínacieho tlačidla