0,00 €
×

Recenzia elektrickej kolobežky Ninebot by Segway: Choďte, kam vás kolesá dovezú

01.07.2020

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-06

Technické parametre Ninebot by Segway E22E:
Výkon: 300 W
Dojazd: 22 km
Nosnosť: 100 kg
Maximálna rýchlosť: 20 km/h
Veľkosť kolies: 9"
Brzda: elektronická rekuperačná predná, nášľapná zadná
Rekuperácia: áno
Tempomat: áno
Výbava: predné a zadné LED osvetlenie, stojanček,
E-MARK odrazky, vodovzdornosť so stupňom krytia IPX4
Skladací mechanizmus: áno
Hmotnosť: 13,5 kg

Skladná a relatívne prenosná

Elektrická kolobežka Ninebot by Segway E22E je čerstvou novinkou medzi ostatnými elektrokolobežkami. Zviezť sa na nej môže ktokoľvek s hmotnosťou do 100 kg, výškou od 120 cm a vekom od 14 rokov.

Dovezie vás do školy, obchodu, alebo do práce, kam sme s ňou v rámci testovacích jázd najčastejšie jazdili my.

Na cesty sa s ňou  môžete vydať aj iba tak pre radosť, a to pokojne aj celkom ďaleko. Elektrokolobežka je totiž skladná a relatívne prenosná v jednej ruke.

Previezť ju tak môžete v MHD, kufri auta, alebo vo vlaku.

Čo sa týka auta, tak do kufra Škody Fabie I 1.4 MPI, v ktorom sme ju najčastejšie vozili, sa, bohužiaľ, o pár centimetrov nevošla, stačilo ale sklopiť sedadlá a bolo po probléme.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-03b

Dohromady aj s batériou váži elektrokolobežka Ninebot 13,5 kg. To sa na prvý pohľad nemusí zdať veľa, ale na ten druhý už celkom áno. Elektrokolobežka má totiž batériu umiestnenú v spodnej časti riadidiel a vďaka tomu je jej uchopenie v zloženom stave celkom nepohodlné, zvlášť ak máte drobné ruky. Pokiaľ ste práve neprišli z posilňovne, trúfame si povedať, že elektrokolobežku v jednej ruke neunesiete, rozhodne nie po dlhší čas. Prenášanie v MHD, alebo zdvihnutie do kufra auta však určite zvládnete.

A čo zvládnete určite tiež je jej zloženie. Stačí vám na to dôrazné a silné šliapnutie na skladací pedál umiestnený za predným kolesom. Elektrokolobežka sa v momente sklopí, vy zacvaknete jej riadidlá do zadného blatníka a môžete ísť.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-02b

Pozor, idem!

Pred samotnou jazdou toho veľa robiť nemusíte. Dlho stlačíte tlačidlo umiestnené hneď pod displejom na riadidlách, začujete krátky tón, odrazíte sa a stlačíte „plyn“. Ten je označený zelenou farbou a nachádza sa pri pravom riadidle.

Pri ľavom nájdete ovládač elektronickej rekuperačnej prednej brzdy, označený červenou farbou. S tým radíme zaobchádzať opatrne, keďže elektronická brzda je dosť citlivá. Pri prvom stlačení sme mali čo robiť, aby sme nespadli. Chvíľku nám trvalo, kým sme jej používanie „vychytali“. No musíme priznať, že brzdí naozaj spoľahlivo. Aj pri vyššej rýchlosti vás dokáže zastaviť v podstate na mieste.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-05

Druhou možnosťou ako elektrokolobežku Ninebot zastaviť, je použitie nášľapnej zadnej brzdy. Tá už je z hľadiska používania intuitívnejšia. Nám sa najviac osvedčila pri jazde z kopca, keď sme potrebovali ľahko pribrzdiť. Úplne s ňou ale elektrokolobežku zastavíte len ťažko, na to je predsa len lepšie využiť elektrickú rekuperačnú brzdu, prípadne kombináciu oboch. A keď už sme spomenuli tú rekuperáciu, patrí sa vysvetliť, o akú technológiu vlastne ide. Je to jednoduché – energiu, ktorá sa vyvinie pri brzdení, elektrokolobežka efektívne využije na dobíjanie batérie. 

Nezastavia ju ani kopčeky

Takže zapnúť elektrokolobežku, odraziť sa, dať obe nohy na plošinu, stlačiť zelené tlačidlo a ide sa. Pomocou zeleného tlačidla si tiež regulujete rýchlosť, akou sa ulicami preháňate. Keď „stlačíte plyn až na podlahu“ a ste na rovinke, elektrokolobežka Ninebot vás zvezie rýchlosťou až 20 km/h.

Poháňa ju 300 W elektromotor so sľubným dojazdom až 22 km. Ten v pohode naplníte, keď s elektrokolobežkou budete jazdiť prevažne po asfaltových rovinkách. Ak chcete brázdiť kopce, alebo jazdiť trebárs po štrku, smelo do toho, ale počítajte s dojazdom zhruba 10 až 15 km.       

Áno, čítate dobre, kopce. Elektrokolobežka Ninebot si totiž bez problémov poradí až s 15 % stúpaním, čo s radosťou potvrdzujeme. Samozrejme v ňom nedosiahnete maximálnu rýchlosť, ale aj takých 10 km/h je rozhodne lepšia voľba než ísť po svojich.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-02

Po svojich nechoďte ani po štrku, alebo tráve, pretože aj po takomto povrchu zvládne elektrokolobežka jazdiť. V tomto prípade by sme ale z vlastnej skúsenosti radili jazdiť pomalšie než na asfalte.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-03

A nebojte sa, že niekde dostanete defekt. Elektrokolobežka Ninebot sa totiž pýši 9" bezúdržbovými pneumatikami so špeciálnou výplňou. Nie sú teda napustené vzduchom, takže obavy o nechcený defekt pusťte z hlavy. Podľa slov samotného výrobcu sa tiež majú starať o maximálnu stabilitu a pohodlnú jazdu bez zbytočných nárazov.

To je do istej miery pravda, no hlbšie diery alebo veľké nerovnosti odporúčame obísť, aby ste si napríklad neodreli spodok plošiny. Tam už sa síce nenachádza baterka, ako pri niektorých iných elektrokolobežkách, ale prečo si svojho jazdného parťáka zbytočne ničiť. Po čom odporúčame elektrokolobežku viesť určite ručne, sú tzv. „mačacie“ hlavy. Na nich to fakt veľmi drkoce a jazda vás (a veríme že aj elektrokolobežku) prestane ihneď baviť.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-01

Všetko priamo pod nosom

Uprostred riadidiel je umiestnený prehľadný LED displej. Môžete na ňom sledovať, akou rýchlosťou práve idete či koľko vám zostáva batérie. Jedným pohľadom tiež skontrolujete, v akom jazdnom móde brázdite ulice. Červené „S“ značí Športový mód, biele „S“ Štandardný, alebo ak chcete Normálny mód, a „žiadne S“ režim Eco. Prepínať medzi nimi môžete krátkym dvojitým stlačením tlačidla zapínania.

Ako asi tušíte, najlepšie vozenie je v Športovom móde, v ktorom sme jazdili skoro celú dobu nášho testovania. Elektrokolobežka Ninebot je v ňom svižná, mrštná, a predovšetkým schopná dosiahnuť maximálnu rýchlosť 20 km/h. Aj v kopčekoch sa môžete tešiť z rýchlosti zhruba 10 km/h.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-13

Štandardný/Normálny mód by sme odporučili voliť prevažne na rovinatých asfaltkách. Elektrokolobežka v ňom totiž nemá taký „drive“, ale ten na rovine ani príliš netreba. Do kopca vás tiež vyvezie, ale rýchlejšie jej dôjde dych a musíte častejšie prikladať „nohu k dielu“, t.j. občas sa odraziť ako za starých čias. Režim Eco je naozaj len „núdzovka“, ktorú by sme radili využívať iba v prípadoch nutného šetrenia batérie. Elektrokolobežka v ňom jazdí „na pol plynu“, čo sa vlastne dá vopred očakávať. V oboch režimoch počítajte s tým, že maximálnu rýchlosť nedosiahnete.

Na displeji si tiež skontrolujete, či je vaša elektrokolobežka Ninebot pomocou Bluetooth pripojená k mobilnej aplikácii. V nej si zobrazíte napríklad stav batérie alebo celkový počet najazdených kilometrov. Rovnako si tu môžete zapnúť a ovládať tempomat alebo si nahrávať svoje jazdy. Aplikácia je dostupná pre iOS i Android.

Počítajte však s tým, že jej inštalácia je trošku zložitejšia a musíte sa počas nej doslova prehrýzť niekoľkými čínsko-anglickými e-mailmi. Samotná aplikácia nepodporuje slovenčinu ani češtinu, najjednoduchšie je používať ju v angličtine. Elektrokolobežka sa vie spárovať iba s jednou aplikáciou, takže ak z nech chcete spraviť rodinné „vozidlo“, môžete, ale dáta v aplikácii bude sledovať len jeden člen rodiny.  

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-16

Výdrž málinko sklamala

Batéria s kapacitou 5 100 mAh vás, samozrejme, podrží. Záleží ale, ako s elektrokolobežkou budete zaobchádzať. Je jasné, že po rovinkách vás povozí oveľa ďalej než v kopcoch. Naše testovacie jazdy to len potvrdili. Najčastejšie sme totiž elektrokolobežku využívali na cestovanie do práce, ktoré je ráno z kopca a poobede do kopca. To nám vydržala necelé tri dni a najazdili sme s ňou zhruba 19 km.

Veľmi intenzívne sme ju zamestnali aj pri dvojhodinovom fotení, kedy sme ju naozaj nešetrili a skoro celý čas sme jazdili na plný výkon kopce-nekopce. Domov sme si ju tak priviezli so slabými 10 % batérie.

Často sa naše jazdy odohrávali v Športovom režime. Na vybrané výjazdy, väčšinou šlo o 7 km jazdy do práce, sme, samozrejme, využili aj režim Standard a Eco. Výraznejšiu úsporu batérie sme podľa očakávaní zaznamenali v druhom menovanom. To sa nám jazdná doba na jedno nabitie predĺžila zhruba o jeden deň.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-12

K elektrokolobežke dostanete, prirodzene, aj nabíjačku, ktorá ako by z oka vypadla nabíjačke od notebooku. Nemusíte sa tak báť, že by vám pri skladovaní zabrala zbytočne veľa miesta. Nabíjanie úplne vybitej elektrokolobežky trvá 4 hodiny a sprevádza ho blikajúce brzdové svetlo, tak sa prvýkrát nezľaknite.

Komu by sa doposiaľ popísané hodnoty elektrokolobežky Ninebot nepozdávali, má možnosť dokúpiť si externú batériu. My sme ju na testovanie nedostali, ale samotný výrobca pri jej používaní sľubuje zvýšenie maximálnej rýchlosti až na 25 km/h, zdolanie kopcov s až 20 % stúpaním a super dojazd až 45 km.

Myslí na vašu bezpečnosť 

Elektrokolobežka Ninebot je vybavená 2,5 W predným LED svetlom a dvoma brzdovými svetlami. Pri brzdení pomocou prednej rekuperačnej elektronickej brzdy sa zadní červené svetlo rozbliká. V cestnej prevádzke vás tak rozhodne nikto neprehliadne. Prispievajú k tomu aj predné, bočné a zadné E-MARK odrazky. K prednému svetlu nemáme žiadne výhrady, pri nočných potulkách nám posvietilo viac než dobre.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-08

Záver

Elektrická kolobežka Ninebot by Segway je do mestskej džungle ako ušitá. Po asfaltových cestách vás povozí spoľahlivo, a to aj keď sú mierne do kopca, čo nás potešilo snáď najviac zo všetkého. Bavilo nás tiež meniť režimy jazdy. Málinko nás sklamala výdrž batérie, od ktorej sme čakali viac, a pomerne vysoká hmotnosť, v dôsledku ktorej elektrokolobežka v ruke veľmi rýchlo „oťažela“. Naopak radosť nám urobil prehľadný displej a možnosť sledovať svoje jazdy v aplikácii. Pre skúsenejších jazdcov tak môže byť elektrokolobežka Ninebot by Segway zaujímavým kandidátom pri výbere mestského „vozítka“.

 

Klady (+): Zápory (-):
+ zdolá aj mierne kopce - výdrž batérie
+ tri jazdné režimy – Šport, Štandard, Eco - relatívne vysoká hmotnosť
+ skladacia konštrukcia - absencia slovenčiny/češtiny v aplikácii 
+ prehľadný LED displej

 


Tlacitko3

Ďalšie aktuality

Novinky LG OLED TV 2024

Novinky LG OLED TV 2024

V prvej polovici roka 2024 vstúpili na trh s televízormi nové modely OLED TV od výrobcu LG. Nová séria so štvorkou na konci prináša oveľa viac než len zmenu v názve. V nasledujúcom článku vám pomôžeme...... Celý článok
Ako vybrať žehličku na vlasy?

Ako vybrať žehličku na vlasy?

Kvalitná žehlička na vlasy pracuje presne tak, ako práve chcete – raz vlasy vyrovná a dodá im úžasný lesk, inokedy vytvorí moderné vlny ako zo salónu. Ako vybrať žehličku na vlasy, ktorá bude vyhovova...... Celý článok
Recenzia: Krájač GRAEF SKS 11022 - Vždy poriadne zostra

Recenzia: Krájač GRAEF SKS 11022 - Vždy poriadne zostra

Práca s nožom a presné krájanie surovín sú azda prvé zručnosti, ktoré sa vyučujú na kuchárskej škole. Čo keď vám ale prezradím, že existuje rýchlejšia, pohodlnejšia a bezpečnejšia cesta, ako získať v ...... Celý článok
Leto s Netflixom alebo čo si tento rok rozhodne nenechať ujsť

Leto s Netflixom alebo čo si tento rok rozhodne nenechať ujsť

Aj v lete je čas na odpočinok pred telkou. Inšpirujte sa hneď niekoľkými Netflix novinkami, ktoré by nemali uniknúť vašej pozornosti. V tomto článku sa pozrieme na úplne nové seriály i filmy, ktoré sa...... Celý článok
Apple Intelligence: Umelá inteligencia pre každodennú spoluprácu

Apple Intelligence: Umelá inteligencia pre každodennú spoluprácu

Apple ukázal 11. júna na svojej Keynote hneď niekoľko noviniek. Patrí medzi ne revolučný iOS 18 aj nové operačné systémy pre Apple Watch, iPady a Macy. V závere prezentácie bola predstavená umelá inte...... Celý článok