0,00 €
×

Recenzia: tablet Prestigio Grace 5791 – zoberte si filmy do postele

11.03.2019

prestigio grace_1

Veľký displej pre milovníkov filmov

Ako už sme načrtli v úvode, tablet Prestigio Grace 5791 sa môže pochváliť 10,1" displejom. Preto je ako stvorený pre sledovanie filmov a seriálov. Priznávame, práve touto činnosťou sme strávili veľa času a musíme povedať, že sme boli spokojní. IPS displej s Full HD rozlíšením (1920×1200) ponúka veľmi slušnú obrazovku. Výčitku by sme mali len k maximálnemu podsvieteniu, ktoré nepatrí k najvyšším, čo so sebou, bohužiaľ, nesie o niečo horšiu čitateľnosť na priamom slnku.

Priemerný hardvér s podporou LTE

Prestigio Grace 5791 – technické parametre:
Displej:10,1" IPS 1920 × 1200
Procesor: 4jadrový procesor MediaTek, 1,3 GHz
Operačná pamäť: 2 GB RAM
Interná pamäť: 16 GB (+microSD karta až 64 GB)
Fotoaparát: zadný 5 Mpx; predný 2 Mpx
Batéria: 4 800 mAh
Ďalšie funkcie: Bluetooth, Wi-Fi, LTE, GPS, 3,5 mm
jack,  micro USB
Operačný systém: Android 8.1 Oreo
Rozmery a hmotnosť: 243 × 170 × 11 mm, 530 g

Úplne dostačujúci je aj výkon tabletu. Štvorjadrový procesor MediaTek s frekvenciou 1,3 GHz a 2GB operačná pamäť RAM síce dieru do sveta neurobia, avšak na sledovanie filmov vo Full HD rozlíšení aj ďalšie bežné užívateľské činnosti ale stačí úplne bez problémov. Samozrejme, nemôžete čakať extra bleskové reakcie, na druhú stranu sme sa však počas testovania nestretli so zásekmi alebo oneskorením, ktorá by nás obmedzovali v činnosti. Pre ukladanie dát je k dispozícii 16GB úložisko, z ktorého si približne 3 GB odhryzne operačný systém. Úložný priestor samozrejme môžete rozšíriť prostredníctvom microSD kariet, a to až o 64 GB.

Ďalšou hardvérovou výbavou Prestigio Grace 5791, ktorá rozhodne poteší, je podpora 4G LTE internetu. Stačí do prístroja vložiť dátovú SIM a môžete surfovať svetom internetu, nech ste kdekoľvek. Pre domáce použitie, samozrejme, nechýba Wi-Fi, rovnako tak môžete počítať aj s prítomnosťou Bluetooth, GPS navigáciou a pre nerušené počúvanie môžete k tabletu pripojiť slúchadlá prostredníctvom 3,5 mm konektora.

prestigio grace_3

Po stránke konektivity sme boli spokojní, tabletu Prestigio Grace 5791 jednoducho nechýba nič podstatné.

Kamera pre videohovory a príležitostné momentky

prestigio grace_4

Fotografovanie zvyčajne nepatrí medzi činnosti, pri ktorých je tablet bežne používaný. Fotosnímač na zachytenie zaujímavej momentky sa však rozhodne môže hodiť. Preto Prestigio Grace 5791 disponuje dvojicou fotoaparátov. Ako už je pri dotykových tabletoch zvykom, nemôžete očakávať vysoký fotografický výkon, pre pohotové zadováženie fotky alebo videohovoru sú ale fotoaparáty dostačujúce. Aby sme boli konkrétni, zadný snímač fotoaparátu má rozlíšenie 5 Mpx, predný 2 Mpx.

Android 8.1 Oreo funguje spoľahlivo

Tablet Prestigio Grace 5791 má predinštalovaný operačný systém Google Android 8.1 Oreo. Potešilo nás, že ide o takmer čistý systém bez významnejších zásahov zo strany výrobcu. To platí aj pre aplikácie, po úvodnom spustení tak v tablete nájdete len základné programy, ktoré sú súčasťou samotného operačného systému od Google. Chod telefónu je plynulý, celkovo tak môžeme prostredie hodnotiť pozitívne.

prestigio grace_2

Batéria zvládne aj filmový maratón

Kapacita batérie, 4 800mAh, je skôr priemerná hodnota. Praktickú výdrž sme testovali pri sledovaní filmov, čo je jedna z činností, pri ktorej budete tablet používať najčastejšie. V priemere by mal tablet vydržať približne päťhodinový filmový maratón. Samozrejme, ak budete využívať tablet k menej náročnejším úlohám, reálna výdrž tabletu sa významne predĺži. Na nabíjanie sa používa micro USB konektor.

V priemere by mal tablet vydržať približne päťhodinový filmový maratón..

Klasická konštrukcia, ktorá sadne do ruky

Mechanické ovládacie prvky tabletu sú umiestnené na pravej hrane prístroja. Nájdete tu tlačidlo pre zapínanie/vypínanie prístroja a hneď pod ním tlačidlo pre ovládanie hlasitosti. Horná strana patrí konektorom – konkrétne tu nájdete micro USB konektor a vedľa neho potom 3,5mm jack. K hornej hrane telefónu prilieha taktiež vyberateľná plastová lišta, pod ktorou sa ukrývajú slot pre SIM a microSD kartu.

Lištu nie je úplne jednoduché vyňať ani ju vrátiť naspäť, chce to trochu šikovnosti. Na druhú stranu chválime, že aj keď tablet nepatrí medzi najľahšie, v ruke sa nám držal veľmi príjemne. V lište je tiež kruhový výrez, z ktorého vykúka snímač fotoaparátu. Na zadnej strane tabletu nájdete ešte mriežku reproduktora, inak je zadná strana hladká.

prestigio grace_5

Sympatický 10,1" tablet za veľmi príjemnú cenu. Tak by sa dal v stručnosti charakterizovať Prestigio Grace 5791. Radosť urobí podpora vysokorýchlostného internetu, s uhlopriečkou a rozlíšením displeja budú spokojní aj milovníci videí. Práve pre sledovanie filmov a seriálov je tablet ako stvorený, ale dobrú službu Prestigio odvedie aj pri surfovaní po internete a ďalších bežných činnostiach. Ak teda hľadáte spoľahlivý tablet za dobrú cenu, Prestigio Grace 5791 by vás nemal sklamať.

Klady (+): Zápory (-):
+ Podpora LTE internetu - Horšia čitateľnosť na priamom slnku
+ Veľký displej s Full HD rozlíšením - Iba základný fotoaparát