0,00 €
×

Nokia 8110 z Matrixu sa vracia!

02.03.2018

Nokia 8110

Nokia 8110 bola svojho času legendou, pre ktorú veľa ľudí odkladalo prechod na inteligentné telefóny, iba pre ten pocit, že volajú rovnakým telefónom ako Neo. Jej celkom nové vtelenie Nokia 8110 (2018) úspešne ťaží zo starej slávy. Matrixovský banana phone, nazývaný takto z dôvodu zakrivenia a dĺžky, sa vracia, a pretože v dizajnovom oddelení Nokia nie sú žiadni suchári, bude k dispozícii aj v kanárikovom (ak chcete banánovom) žltom variante. Aj tak si myslíme, že ak by Neo v Matrixe volal banánom, film by získal ďalší filozofický rozmer.

Nokia 8110

Nie nadarmo mu hovoria banana phone.

Starý známy v novom kabáte

Slušivá žltá verzia nie je rozhodne jedinou inováciou, na ktorú sa záujemci, o tento kúsok histórie oživenej po 22 rokoch, môžu tešiť. Počas svojho prvého uvedenia v roku 1996 bola Nokia 8110 luxusným modelom s dizajnovým spracovaním. Doba trošku pokročila, nostalgia však žije stále. Model 2018 si udržal ergonomicky zahnutý štýl, ktorý padne skvele do ruky, aj svoj ikonický vysúvací kryt. Ten však tentoraz neslúži iba na predvádzanie Neových póz s kamerou z podhľadu a už v sebe neskrýva mikrofón. Jeho otvorením je možné odomknúť a rozsvietiť displej alebo hneď prijať prichádzajúci hovor. Mikrofón je aktuálne situovaný pod klávesnicou, čo je umiestnenie viac ako logické.

Nokia 8110

Neovi by sa žltá hodila viac.

Funkcie pre nové tisícročie

Ďalšou dobrou správou je kvalitná konektivita. Nová kráľovná hlúpych telefónov disponuje ako celkom povinným Wi-Fi a Bluetooth pripojením, tak aj prístupom na najmodernejšie LTE siete, čiže určite neprídete o svoju každodennú porciu Facebooku, Twitteru, WhatsAppu alebo hier. Pre mnohých bude malou čerešničkou na nostalgickej torte taktiež návrat legendárnej hry Snake, ktorá by mala byť prítomná v základnej výbave telefónu. O rozhranie sa postará spoľahlivý systém KaiOS a základom a srdcom telefónu by mal byť výkonný dvojjadrový procesor Qualcomm Snapdragon 205. Na kompletné detaily si budete musieť počkať na recenziu, samotný telefón by sa mal dostať do predaja začiatkom mája tohto roku s cenou okolo cca 80 eur.