Recenzia Huawei nova 3i: Perla zo strednej triedy

Ďalšie funkcie: Wi-Fi, 4G/LTE, GPS, DUAL SIM,
Bluetooth 4.2, micro USB, 3,5mm Jack, čítačka odtlačku
prstov, odomykanie pomocou tváre
Operačný systém: Android 8.1 Oreo + MIUI 8.2
Rozmery a hmotnosť: 157,6 x 75,2 x 7,6 mm, 169 g
Farby: čierna, fialová

Špičkový Huawei P20 Pro na jar zaujal nielen úžasným mobilným fotoaparátom, ale taktiež špeciálnym farebným dizajnom Twilight s fialovo-modrým prechodom. Huawei nova 3 na toto atraktívne spracovanie smelo nadviazal, a to isté platí aj pre nový Huawei nova 3i. Aj v cenovej hladine pod 330 EUR tak teraz zaobstaráte krásavca so skleneným pozadím, z ktorého vám doslova prechádza zrak.

Ruku v ruke s týmto faktom prichádza klasický neduh v podobe zachytávania odtlačku prstov. Huawei sa ale teraz tento „problém” snažil vyriešiť prakticky. Preto priamo v balení nájdete kryt na telefón. Ten je číry, tenký a perfektne prilieha k telefónu. S jeho pomocou sa tak zbavíte nežiaducich odtlačkov bez toho, aby pritom trpela atraktivita smartfónu. Navyše okrem krytu na mobil v balení nájdete aj ochrannú fóliu na displej. Keď k tomu pripočítame aj vynikajúce slúchadlá, ktoré vždy nie sú samozrejmosťou, musíme Huawei jednoznačne pochváliť.

Huawei nova 3i_2

Vizuálne sa Huawei nova 3i od vyspelejšej nova 3 v podstate nelíši.

Napravo je ovládanie hlasitosti a zapínanie/vypínanie telefónu, vľavo slot pre dve SIM a microSD kartu (hybridný slot). Jediná malá odlišnosť je na spodnej strane, kde namiesto 3,5mm jacku nájdete micro USB konektor – teda nie moderný USB-C ako pri pôvodnej Nova 3. Na zadnej strane telefónu nájdete čítačku odtlačku prstov a mierne vystúpenú šošovku duálneho fotoaparátu. Ani rozmery sa príliš nelíšia a hmotnosť telefónu, Huawei nova 3i je o niekoľko desatín milimetra väčší a o 3 grami ťažší. Ide teda o zanedbateľný rozdiel.

Huawei nova 3i_3

Zadnú časť Huawei nova 3i reprezentuje čítačka odtlačku prstov a duálny fotoaparát, avšak s mierne vystúpenou šošovkou...

Slušná výbava

Zatiaľ čo vzhľadovo sú obe Huawei Nova 3 takmer identické, pohľad do útrob už predsa naznačujé isté rozdiely. O prítomnosti micro USB namiesto USB-C sme už písali. Iný je ale aj procesor. Extra výkonný Kirin 970 je pri Huawei Nova 3i nahradený osemjadrovým procesorom Kirin 970. RAM alebo operačná pamäť má 4 GB, kapacita úložného priestoru je 128 GB a ďalších 256 GB môžete rozšíriť prostredníctvom microSD karty.

Slot pre pamäťové karty je hybridný = buď môžete používať microSD kartu + SIM, alebo iba dve SIM karty.

Nadpriemerný displej

Huawei nova 3i_4

Naopak Huawei nova 3i má displej v podstate rovnaký ako jeho brat. Kvalitný IPS panel s veľkosťou 6,3", rozlíšením Full HD+ (2340 x 1080), pomerom strán 19,5:9, minimálnymi rámčekmi a výrezu v hornej časti uspokojí aj náročnejších užívateľov. Čitateľnosť na slnku je veľmi dobrá, pozorovacie uhly rovnako tak, a výhrady nemáme ani k podaniu farieb.
Vďaka úzkemu pretiahnutému tvaru displeja navyše telefón veľmi dobre sedí v ruke, čo je samozrejme jasné, že pri ovládaní jednou rukou do vzdialenejších kútov obrazovky nedosiahnete. To však ťažko môžeme 6,3" telefónu vytýkať. Vďaka využitiu notch (výrez) si navyše telefón drží pomerne kompaktné rozmery.

Premenou si prešla aj batéria. Avšak jej kapacita je menšia ako u silnejšieho brata – 3 340 mAh.
Napriek tomu stále ide o veľmi solídnu hodnotu, s ktorou sa dá dostať až na dva dni výdrže bez nabíjania. V takom prípade je však predsa sa trošku uskromniť.
Z dôvodu chýbajúceho konektora USB-C nemožno počítať s rýchlonabíjaním, čo je škoda. Je to však daň za nižšiu cenu.

4 fotoaparáty rozhodne nesklamú

Pravdepodobne zreteľný rozdiel medzi nova 3 a nova 3i možno nájsť aj vo fotoaparáte. Ten je síce taktiež duálny, avšak disponuje výrazne nižším rozlíšením 16+2 Mpx. Svojimi výsledkami nijako nevybočuje z priemeru svojej kategórie. Za dobrého svetla s ním vytvoríte kvalitne vyzerajúce snímky, ale za šera a zníženej svetelnosti úroveň kvality výrazne klesá. Dokonca nechýba ani umelá inteligencia, ktorá sa stará predovšetkým o sýtejšie farby a napomáha aj k vyššej ostrosti snímok. Aj pri tomto telefóne platí, že v niektorých prípadoch je AI príliš horlivá a vytvorené fotky sú prepálené.

Huawei nova 3i_5

Krásny záber za priaznivých svetelných podmienok.

Huawei nova 3i_6

Fotka vyfotená za zhoršených svetelných podmienok, ale s pomocou AI vyzerá krásne.

Huawei nova 3i_7
Fotky zamerané skôr na detail...

Pri prechádzaní fotiek nasnímaných s použitím umelej inteligencie si následne môžete sami zvoliť, či finálnu fotku budete prezentovať so zlepšením od AI alebo bez nej. Podľa našej skúsenosti sa výsledky líšili v závislosti od typu fotky. Pri niektorých snímkach umelá inteligencia pekne upraví vyváženie svetiel a tieňov a dosýti farby, avšak stretli sme sa aj s pravým opakom, keď snímka doupravená umelou inteligenciou pôsobila neprirodzeným dojmom. Celkovo je tak využitie AI rozporuplné. V niektorých prípadoch pomôže k lepším fotkám, inokedy je skôr jej prínos značne diskutabilný.

Predný fotoaparát patrí taktiež medzi duálne. Snímače majú rozlíšenie 24+2 Mpx, pričom menší z nich sa aj tentoraz stará predovšetkým o efektné rozostrenie, tzv. bokeh efekt. Okrem fotenia selfie, ktorých kvalita je veľmi slušná, môžete pomocou predného fotoaparátu vytvárať tzv. Qmoji. Ide o vlastné emotikony, ktoré vás premenia napríklad na rybu, mačku alebo zajaca.

Smartfónu Huawei Nova 3i samozrejme nechýba ani možnosť natáčať videá. Tie môžu mať maximálne rozlíšenie Full HD.

Vyladená klasika „made in Huawei”

Softvérová výbava je totožná s tou, akú ma vo svojich útrobách Huawei nova 3. Čaká na vás teda operačný systém Google Android vo verzii 8.1 a nadstavba výrobcu EMUI 8.2. Prostredie je výborne odladené, intuitívne a užívateľovi ponúka veľa možností, ako si ho prenastaviť a upraviť k svojmu obrazu. Oproti predchádzajúcim verziám EMUI sa tu ponúka nová zložka „Sada hier“, ktorá dokáže spúšťať hry v optimalizovanom režime. Inak je všetko po starom, ak ste teda niekedy držali telefón Huawei, príp. Honor v ruke, prostredie vás ničím neprekvapí.

Huawei nova 3i_8

Ako som spomínal, Huawei nova 3i je dodávaný s bohatým príslušenstvom...

Nedobytné zabezpečenie

Ani spôsoby zabezpečenia sa Huawei nova 3i nelíšia od svojho brata. Môžete tak využívať šesťmiestny PIN, snímač odtlačku prstov alebo skener tváre. Odomykanie pomocou čítačky odtlačku prstov umiestnenej na zadnej strane funguje bleskovo a spoľahlivo, problém môžu robiť iba mokré prsty. Veľmi dobre funguje aj odomykanie telefónu na základe snímaču tváre. To síce v ostrom protisvetle alebo v prítmí nebeží 100 %, ale za bežných podmienok pracuje veľmi spoľahlivo a presne. Zároveň platí, že na úspešné odomknutie musíte mať otvorené oči, takže nehrozí, že by váš telefón mohol niekto zneužiť.

Huawei nova 3i_10

Huawei nova 3i je asi tým najkrajším telefónom, ktorý sa dá kúpiť v cene do 330 EUR. Má o niečo slabšiu výbavu, ako jeho dospelejší brat Huawei nova 3, stále však má dostatok výkonu pre rýchly a skutočne plynulý chod telefónu. Poteší veľký displej pri zachovaní rozumných rozmerov prístroja a nebudete sklamaní z výdrže či fotoaparátu. Konkurencia v strednej triede je momentálne obrovská, Huawei nova 3i sa v nej určite nestratí – a nielen vďaka svojmu žiarivému vzhľadu.

Klady (+): Zápory (-):
+ Krásny vzhľad - Chýba USB-C
+ Veľký a kvalitný displej - Nevyspytateľná AI vo fotoaparáte