Recenzia Honor 8X: Obor telom i dušou

Ďalšie funkcie: Wi-Fi, 4G/LTE, NFC, GPS, GLONASS, BeiDou,
DUAL SIM, Bluetooth 4.2, micro USB, 3,5mm Jack,
čítačka odtlačku prstov, snímač tváre
Operačný systém: Android 8.1 Oreo + EMUI 8.2
Rozmery a hmotnosť: 160,4 × 76,6 × 7,8 mm, 175 g
Farby: čierna, modrá, červená

Sklenený chrbát, kovové rámčeky a obrí displej od kraja až ku kraju. Tak znie základná vizuálna charakteristika Honor 8X. Musíme jedným dychom dodať, že prístroj vyzerá naozaj veľmi pekne. Hladké sklenené časti telefónu sú ale zároveň, ako býva zvykom, náchylné na zachytávanie odtlačkov. Zrejme aj z toho dôvodu výrobca pridáva do balenia číre puzdro, čo rozhodne oceňujeme.

Duálny fotoaparát tentoraz nájdete v ľavom hornom rohu chrbta a hneď pod ním sa nachádza prisvetlovacia LED dióda. Ďalej na chrbte nájdete ešte čítačku odtlačku prstov. Tá je umiestnená veľmi intuitívne, presne tam, kde ju naše prsty hľadali, v tomto smere tak nemáme čo vytknúť.

Na pravej hrane telefónu je ovládanie hlasitosti a zapínanie/vypínanie zariadenia, na protiľahlej strane sa potom nachádza slot pre dve SIM karty a slot pre microSD. Ten je samostatný, môžete tak súčasne využívať obe SIM aj pamäťovú kartu. Na spodnej hrane poteší 3,5mm Jack pre slúchadlá a mierne sklame prítomnosť micro USB konektora. Nedostalo sa teda na moderné USB-C. Do ruky padne telefón veľmi dobre, je však potrebné počítať s tým, že vďaka 6,5" obrazovke aj napriek tenkým okrajom ide o väčší telefón.

honor7

Výrez Notch v hornej časti obrazovky.

Vydarený displej s minimálnymi rámčekmi

Ako sme už spomenuli, dominantou čelnej strany Honor 8X je 6,5" displej s minimálnymi rámčekmi. Slovo minimálna musíme zdôrazniť, obrazovka zaberá úžasných 91 % čelnej plochy. Tomu samozrejme napomáha aj fakt, že telefón disponuje výrezom hornej časti obrazovky tzn. Notch. Jeho rozmery zrazili v Honore na úplné minimum, výrez tak zaberá menej miesta ako u väčšiny ostatných prístrojov.

Pretiahnutá obrazovka má pomer strán 19,5 : 9 a jej rozlíšenie je Full HD+ (2340 x 1080). V prípade, že budete chcieť šetriť batériu, môžete ho znížiť na 1560 x 720. Kvalita zodpovedá vysokej úrovni súčasných IPS panelov. Podanie farieb, pozorovacie uhly i čitateľnosť na priamom slnku jednoznačne chválime. Farby a ich teplotu si navyše sami môžete upraviť podľa vlastných preferencií.

honor6

Displej zaberá viac ako 90 % čelnej plochy.

Slušne vybavená stredná trieda

Hardvérová výbava je, s prihliadnutím na cenu Honoru 8X, veľmi solídna. Základom je osemjadrový procesor Kirin 710. Ten spolupracuje s operačnou pamäťou veľkosti 4 GB. Trojlístok základných parametrov dopĺňa interná pamäť pre ukladanie užívateľských dát. Tu si môžete vybrať z dvoch variantov. Buď môžete mať verziu s úložným priestorom s kapacitou 64 GB, alebo si priplatiť cca 30 EUR a za túto cenu získať 128 GB. Zároveň pri oboch variantoch platí, že pomocou microSD karty môžete svoj úložný priestor rozšíriť o ďalších až 256 GB.

Rýchlosť telefónu je na výbornej úrovni. Vo výkonnostných testoch sa, samozrejme, nemôže porovnávať s prístrojmi so silnejšími procesormi, v praxi by však mal telefón bez problémov uspokojiť nároky väčšiny užívateľov. S pomerom cena/výkon sme boli rozhodne spokojní.

honor9

Sklenený chrbát, na ktorom sa nachádza čítačka otlačku prstov a duálny fotoaparát.

Duálny fotoaparát poteší

honorHonor stavil na duálny fotoaparát, ktorý s využitím AI zaručene vyfotí pôsobivé zábery.

Duálny fotoaparát s rozlíšením 20 + 2 Mpx sľubuje veľmi slušné snímky. A čo sľubuje aj plní. Nemôže síce konkurovať TOP fotomobilom, vo svojej cenovej kategórii ale rozhodne patrí k tomu najlepšiemu. Ako sa už počas tohto roka stalo štandardom, s fotkami vám aj tu pomáha umelá inteligencia. Honor ju u svojich prístrojoch postupne vylepšuje, takže s neprirodzene presaturovanými fotkami už sa takmer nestretnete.

Napriek tomu stále nemožno jednoznačne povedať, či je lepšie fotiť s využitím umelej inteligencie, alebo bez nej – výsledky sa líšia od prípadu k prípadu. Výhodou je, že u fotiek vyfotených s AI si následne môžete jediným tlačidlom prepínať medzi zobrazením s alebo bez umelej inteligencie. Jednoducho tak porovnáte, ktorý variant na snímke vyzerá lepšie. Za dobrého svetla Honor 8X vyhotovuje naozaj pekné snímky, za zníženej viditeľnosti už je to podľa predpokladov o niečo horšie. Na strednú triedu však vyzerajú snímky dobre.

Nesklame ani predný selfie fotoaparát. 16Mpx snímač pracuje veľmi slušne, môžete sa tak tešiť na vydarené portréty. Za zmienku stojí ešte natáčanie videa. To možno zaznamenávať maximálne v rozlíšení Full HD pri 60 snímkach za sekundu.

Duálny fotoaparát a umelá inteliencia vám pomôžu vyhotoviť pozoruhodné snímky.

Energia na dva dni

Batéria ponúka sympatickú kapacitu 3 750 mAh a je to poznať. Samozrejme, s väčším displejom ide ruka v ruke aj vyššia spotreba, celkovo sme však boli s výdržou spokojní. Pomerne perný deň baterka zvládla s rezervou, pri menej náročnom vyťažení sme potom nemali väčší problém dostať sa k dvom dňom bez nabíjania, čo je veľmi slušný výsledok. Zamrzí tak len spomínaná absencia USB-C a s tým súvisiaca nemožnosť využiť rýchlonabíjanie. Je však pochopiteľné, že s ohľadom na cenu sa na niečom jednoducho muselo šetriť.

honor8

Honor 8X možno zakúpiť v troch farebných variantoch.

Zabezpečenie pod palcom aj v tvári

Honor 8X v tomto ohľade nijako nevybočuje z tohtoročných štandardov strednej triedy. Okrem klasických metód, ako je zamknutie telefónu PINom tu nechýba zabezpečenie pomocou odtlačku prsta alebo snímanie tváre. Posledná metóda je samozrejme najatraktívnejšia a funguje pomerne spoľahlivo. V dostatočnom osvetlení nás telefón rozoznal s istotou, menej úspešní sme boli, keď sa za nami nachádzal silný zdroj svetla alebo bolo prítmie. V týchto situáciách sme nakoniec často museli siahnuť po čítačke odtlačku prstov. Tá pracuje rýchlo a spoľahlivo, ako je ostatne u Honoru tradíciou.

Klasická kombinácia Android + EMUI

Operačný systém Google Android 8.1 doplnený o nadstavbu EMUI vo verzii 8.2. To je softvérový základ smartfónu Honor 8X. Táto tradičná kombinácia funguje presne tak, ako sme u telefónov Honor zvyknutí. EMUI síce výrazne mení základný vzhľad Androidu, je však veľmi intuitívne a ani pre nováčikov by tak nemalo byť problémom sa tu vzápätí zorientovať. Samotné prostredie je navyše nielen prehľadné, ale aj veľmi dobre vyladené – telefón funguje ako švajčiarske hodinky. Jedinú výčitku máme k veľkému množstvu predinštalovaných aplikácií. Väčšina z nich ide našťastie bez problémov odinštalovať.

honor12

Pôsobivý displej a sklenený chrbát Honoru 8X.

Stredná trieda inteligentných telefónov sa dočkala ďalšieho atraktívneho kúsku. Honor 8X tu vyčnieva nielen veľkosťou displeja, ale aj atraktívnym vzhľadom. Veľmi dobrú imidž podčiarkuje aj perfektne odladený systém, veľmi slušný fotoaparát či výdrž. Naopak veľa dôvodov ku kritike príliš nenachádzame. Iste, ocenili by sme modernejší USB-C konektor namiesto aktuálneho micro USB, jeho absencia sa však dá ospravedlniť cenovkou telefónu. Daňou za atraktívny sklenený vzhľad je zasa zachytávanie odtlačkov prstov. Celkové hodnotenie telefónu je ale v skutku pozitívne. Ak hľadáte väčší smartfón v cene okolo 280 EUR, s Honor 8X chybu rozhodne neurobíte.

Klady (+): Zápory (-):
+ Atraktívny vzhľad - Chýba USB-C
+ Veľký displej s minimálnymi rámčekmi