Novinky LG OLED TV 2024
V prvej polovici roka 2024 vstúpili na trh s televízormi nové modely OLED TV od výrobcu LG. Nová séria so štvorkou na konci prináša oveľa viac než len zmenu v názve. V nasledujúcom článku vám pomôžeme... Celý článok
Začneme vecne, stručne a jasne: čo to je, tá predĺžená záruka?
Je to služba postavená na jednoduchom princípe: zo zákona máte nárok na dvojročnú záručnú lehotu, čo zdaľeka celú dobu používania nepokrýva. Pokiaľ si ale zaobstaráte Poistenie predĺženej záruky, získate k základu jeden až tri roky starostlivosti o elektro navyše. (Je vidieť, že Anička na túto otázku neodpovedá po prvý krát...)
Čo si môžem pod tou starostlivosťou predstaviť?
Predstavte si klasickú situáciu: Kúpite si práčku a tri roky slúži bezchybne. Štvrtý rok ale prestanú fungovať niektoré programy. Zavoláte teda do servisu. Ten vám pravdepodobne vyrazí dych horibilnou sumou za opravu alebo „v lepšom prípade“ rovno oznámi, že máte smolu a výrobok už sa nevyplatí opravovať. Ďalšou možnosťou je, že náhradné diely nie sú k dispozícií alebo na ne budete čakať neúmerne dlho, čo často rovnako končí späť pri tej najhoršej variante. Servis tiež nie je povinný vašu platenú opravu vybaviť do určitého termínu.
Ako teda DATART rieši servis?
Náš servisný partner skladuje najobvyklejšie náhradné diely a niekedy má prístup k originálnym náhradným dielom aj v menej obvyklých prípadoch. Pri jednoduchších opravách je všetko hotové do 10 dní, pri zložitejších sa zmestíte do 30 dní.
A čo keď ani servis nepomôže a náhradné diely sú beznádejne vypredané?
Riešime to rovnako, ako keby sa oprava nepodarila alebo by sme ju nestihli. V takom prípade máte nárok na výmenu spotrebiča za nový kus rovnakých či dokonca lepších parametrov. Nový výrobok vám samozrejme zavezieme, rozbalíme, predvedieme a pripojíme.
Dajme tomu, že se mi rozbila sušička. Kam s ňou? Zavolať do servisu? Zaplatiť odvoz?
Kdeže, veľké spotrebiče si vezie sám servis. A keď nie, zaistíme transport sami a zadarmo. Pokiaľ je to možné, opravuje servis pokazený spotrebič rovno doma u zákazníka. Malé spotrebiče nám ale väčšinou vozia ľudia autom do predajne, čo je tiež možné. Je to aj rýchlejšie...
Dobre, presvedčila ste ma. Ako si predĺženu záruku zaobstarám? Ide to aj elektronicky?
Naši predajcovia sú zvyknutí pri platení zákazníkom predĺženu záruku ponúknuť. A vedia, prečo to robia. Môžete si ju však pridať k objednávke aj pri nákupe v e-shope. Hneď, ako kliknete na tlačidlo Kúpiť, objaví sa (pokiaľ je to u daného produktu možné) ponuka na predĺženie záruky s prípadnou voľbou jej trvania. Za každým uvidíte cenu, spočítanú z ceny tovaru. Je jasné, že u práčky za 60 000 Kč bude vyššia, než u tej za polovicu, samozrejme aj kratšia doba záruky je lacnejšia než na maximálnych päť rokov.
Ako je určená výška poistenia predĺženej záruky?
Máme niekoľko cenových pásiem. Jednoročná záruka vychádza cca na 10% z priemernyj ceny výrobku, trojročná na 20 %. Predĺženie na dlhšiu dobu vychádza výhodnejšie, cenu ale samozrejme ovplyvňuje aj cena náhradných dielov a opráv v danej kategórií výrobkov. Konkrétne matematika teda nie je úplne triviálna, ale odhadnúť sa to dá.
Škoda, že som si ten jogurtovač kúpil už cez víkend...
To je v pohode, predĺženu záruku je možné dokúpiť aj spätne, pokiaľ od dátumu na účtenke neuplynulo viac než 14 dní.
Nie je to len mámenie peňazí s varovaním „vždycky sa to môže rozbit“?
(horlivo kýve hlavou) Pravda, často sa zákazníci pýtajú, čo z toho budú mať, keď spotrebiče budú fungovať po celú dobu trvania záruky. Ale nemusia ľutovať, pri trojročnej predĺženej záruke DATART odčíta z ďalšieho nákupu cenu poistenia až do výšky 15 % nového tovaru.
Pri ktorom tovare je predĺžená záruka najžiadanejšia? Vediete si štatistiky?
Najobľúbenejšia je služba pri veľkých domácich spotrebičoch, tzv. pračiek, chladničiek, sporáko a pod... A pri televíziách. Obecne sa jedná o tovar, ktorý zákazníci kupujp minimálne na 5 rokov a stoja o garanciu funkčnosti po celú túto dobu. Tento rok máme najviac uplatnených predĺžených záruk na pračky. To je ale tiež spôsobené aj tým, že predĺžená záruka patrí pri pračkách k najpredávanejším.
Prečo k niektorému tovaru predĺženu záruku neponúkate?
Vychádzame z mnohoročných skúseností - uniektorých produktoch o poistenie záujem nebol. Jednalo sa väčšinou o tovar, ktorý zákazníci do dvoch rokov rovnako vymeniť chcú, nie však musia.
Poistenie predĺženej záruky ponúkame v spolupráci s poisťovňou BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.