Prístup na internet má podľa údajov Štatistického úradu SR už vyše 80 percent slovenských domácností. Napriek tomu stále rastie počet Slovákov, ktorí aj v dnešnom online svete navštevujú kamenné predajne. Ich obľúbenosť potvrdzujú štatistiky DATART predajní.
,,Rastúca návštevnosť kamenných predajní nás každoročne presviedča o tom, že pre zákazníkov je stále dôležitý osobný kontakt s odborne vyškoleným personálom, na ktorý sa môžu v procese rozhodovania spoľahnúť,“ hovorí marketingová manažérka DATART-u, Sabina Boudová.
Kamenné predajne DATART-u navštívilo vlani o vyše 12 percent viac zákazníkov ako v roku 2018. ,,Najvyšší rast počtu zákazníkov hlásia bratislavské pobočky, ale značne sa zvýšila návštevnosť DATART predajní v Prešove, Martine a Trenčíne. Narastajúci trend však môžeme potvrdiť celoslovensky, teda vo všetkých 16 predajniach DATART na Slovensku,“ dodáva Boudová z DATART-u.
Zákazníci v kamenných predajniach nakupujú predovšetkým produkty, pri ktorých sa potrebujú poradiť a uistiť, že ich voľba je správna. ,,Na predajňu prichádzajú často s konkrétnym výberom produktov, ktorý si vytvorili online v pohodlí domova a potrebujú sa poradiť s odborníkom, ktorý zo zoznamu vytipovaných produktov majú napokon uprednostniť. Overujú si tiež kompatibilitu produktov a zaujímajú sa o kúpu doplnkových služieb,“ vysvetľuje marketingová manažérka DATART-u.
V kamenných predajniach je najväčší záujem o IT produkty, rôznorodé príslušenstvo, nositeľnú elektroniku, produkty určené na osobnú starostlivosť, kávovary a robotické vysávače. Dôvodom návštevy kamenných predajní je tiež vyzdvihnutie objednávok vytvorených v internetovom obchode. ,,Osobné vyzdvihnutie patrí medzi obľúbené formy dopráv. Pre zákazníkov predstavuje komfortnú a rýchlu alternatívu doručenia tovaru, ktorá je bezplatná a dostupná vo všetkých predajniach,“ dopĺňa Sabina Boudová.