0,00 €
×

DATART vlani zbavil slovenské domácnosti vyše 15-tisíc starých spotrebičov

24.02.2020

Ročne sa na celom svete vyprodukuje približne 50 miliónov ton elektronického odpadu. Na jednu osobu tak pripadá šesť kilogramov elektroodpadu. Len v roku 2019 zbavila spoločnosť DATART slovenské domácnosti vyše 15-tisíc spotrebičov, ktoré posunula na ekologickú likvidáciu. Myšlienku odovzdania starých spotrebičov podporuje aj vo svojej najnovšej kampani.

Odovzdať starý spotrebič, nefunkčné batérie či vyslúžené žiarovky môžu zákazníci v ktorejkoľvek DATART predajni na Slovensku. ,,Odovzdanie starého elektro výrobku nepodmieňujeme kúpou nového produktu z našej ponuky,“ vysvetľuje Sabina Boudová, marketingová manažérka spoločnosti DATART a dodáva: ,,V roku 2019 sme zo slovenských domácností odviezli a odovzdali na ekologickú likvidáciu až 15 344 spotrebičov. Išlo predovšetkým o chladničky, mrazničky či práčky, ktorých sa zákazníci ťažko zbavujú a túto úlohu ochotne prenechajú na nás. K tomuto počtu je, samozrejme, potrebné pripočítať množstvo elektroodpadu odovzdaného našimi zákazníkmi priamo na predajniach.“

Na ekologickú likvidáciu apeluje spoločnosť DATART aj vo svojej najnovšej kampani Šrotovné. ,,Cieľom je motivovať zákazníkov k udržateľným rozhodnutiam pri kúpe nového spotrebiča. Okrem toho, že zákazník dostáva zľavu pri kúpe nového a úspornejšieho výrobku, môže odovzdať svoj starý spotrebič a my zariadime jeho odbornú recykláciu,“ hovorí Boudová z DATART-u. Na odvoz starého spotrebiča môžu zákazníci využiť službu Prémiovej DATART dopravy, pri ktorej im zamestnanci zásielku privezú, vynesú, nainštalujú a odvezú starý spotrebič.

Obaly využité na 100 %

,,Uvedomujeme si vážnosť dopadu vyprodukovaného elektroodpadu na životné prostredie, a tak hľadáme spôsoby ako byť ekologicky zodpovednejší a snažíme sa implementovať nové procesy do našich bežných aktivít. Príkladom je balenie objednávok do použitých obalových materiálov,“ tvrdí marketingová manažérka. Použité obaly využíva spoločnosť DATART pri reklamáciách a zasielaní reklamovaných produktov do servisu. ,,Objednávky zabalené do použitých materiálov na prvý pohľad spotrebiteľ často ani nespozná,“ tvrdí Sabina Boudová.

Ďalšie aktuality

5 dôvodov, prečo chcieť americkú chladničku LG

5 dôvodov, prečo chcieť americkú chladničku LG

Keď vám nestačí kapacita vašej aktuálnej chladničky, je čas poobzerať sa po priestornejšom spotrebiči. Môže nim byť moderná americká chladnička od LG, ktorá ponúka nielen elegantný dizajn, ale aj mnoh...... Celý článok
Ako vybrať outdoorovú kameru?

Ako vybrať outdoorovú kameru?

Či už ste skutočne extrémni športovci (ktorí skáču na lyžiach z vrtuľníka a podobne), prípadne si len chcete zvečniť „obyčajný“ výlet na bicykli, v oboch prípadoch oceníte akčnú kameru. O čom s...... Celý článok
Recenzia: Insta360 X4 – 360° radosti

Recenzia: Insta360 X4 – 360° radosti

Výlety, skok padákom, cesta autom alebo len rodinná dovolenka? To všetko by sme si želali zachytiť v prvotriednej kvalite a akčná kamera Insta360 X4 má v úmysle nám toto prianie splniť. Oproti predchá...... Celý článok
Ako (vy)čistiť indukčnú varnú dosku?

Ako (vy)čistiť indukčnú varnú dosku?

Čistenie indukčnej varnej dosky je omnoho jednoduchšie ako čistenie plynového sporáka. Na hladkej ploche bez záhybov a vystúpených miest sa však i tak objavujú škvrny po mastnote, zvyšky potravín a z ...... Celý článok
Inteligentné okuliare Ray-Ban Meta: Druhá generácia a jej vylepšenia

Inteligentné okuliare Ray-Ban Meta: Druhá generácia a jej vylepšenia

Nové inteligentné okuliare Ray-Ban Meta zaujmú hneď niekoľkými spôsobmi. Na rozdiel od okuliarov na virtuálnu realitu sú skvelým doplnkom pri bežnom nosení a v mnohých smeroch zastúpia smartfón. Ak st...... Celý článok