Mimoriadne ostrý obraz, fenomenálny priestorový zvuk a celý rad nových funkcií. Spoločnosť Sony predstavila pre rok 2023 novú sériu televízorov BRAVIA XR, ktoré sú vybavené špičkovými technológiami. Okrem toho však prináša spotrebiteľom výraznú energetickú úsporu a ide odvážnou cestou nulovej ekologickej záťaže.
O čom sa dočítate:
Supermoderné s ohľadom na ekológiu a úsporu
Najlepšia správa č. 1: Nové rozhranie Eco Dashboard
Najlepšia správa č. 2: Výzva menom životný cyklus
Najlepšia správa č. 3: SORPLAS™ ako materiál budúcnosti
Najlepšia správa č. 4: Obal nepredáva, predáva úspora
Ako byť lepší? Ako byť ekologickejší? A úspornejší? Toľko otázok a len jedna odpoveď. Sony. Silná orientácia na ekológiu a výrazné zníženie energií, je hlavnou myšlienkou mnohých výrobkov, najmä tých, ktoré sa zaoberajú produkciou špičkovej elektroniky. Súčasnosť je v znamení protikladu – spotrebiteľ si vyžaduje excelentnú kvalitu a zároveň chce ušetriť. Zákazník má jasno, výrobca tápa. Ako ale nájsť spoločnú reč, bez toho, aby došlo k degradácii kvality a ponuky najnovších technológií, po ktorých používatelia doslova prahnú? Kvalitný obraz a zvuk už nestačí, zákazníci sa chcú baviť a pri sledovaní TV chcú byť doslova súčasťou deja a užívať si celé množstvo nadštandardných funkcií.
Prostredníctvom televízorov Sony BRAVIA sa možno spojiť s okolitým svetom, ovládať obrazovku gestami, užívať si mimoriadne herné nastavenia, využívať streamovacie služby, sledovať filmy, športové prenosy alebo koncerty vo vysokom 4K rozlíšení. Alebo si pri sledovaní obľúbeného seriálu užívať luxus miliardy farieb, čiernočiernu čiernu, neskutočnú ostrosť obrazu a priestorový zvuk. Okrem toho sa od moderných televízorov očakáva minimalistický dizajn, ktorý neruší okolie a rámček je tenučký takmer ako plátno obrazu. S televízormi Sony BRAVIA máte na výber, ale len z toho najlepšieho. Značka Sony si ako priekopník celého množstva technológií, nových materiálov a obalového dizajnu uvedomuje, že ochrana prírody a vnímanie potrieb zákazníkov sú na prvom mieste. Rok 2023 je jednoducho rokom tých najlepších správ!
Chcete výrazne znížiť energetickú záťaž, ale kúpili ste si televízor Sony v rokoch 2022, 2021 alebo dokonca v roku 2020? Značka Sony má pre všetkých používateľov vybraných modelových sérií skvelú správu! Aktualizácia softvéru na modeloch televízorov Sony, ktorá je k dispozícii od 14. júna 2023, je vstupnou bránou k pokročilému nastaveniu obrazovky s novým a používateľsky veľmi prívetivým rozhraním Eco Dashboard. Rozhodne nemusíte mať obavu z menej kvalitného prenosu, ba naopak, inteligentné technológie prekvapia v mnohých ohľadoch. Jednoduché riešenie, Sony prináša nástroj, ktorý maximalizuje obrazový výkon a zníži spotrebu energie.
Ako teda funguje v praxi? Ak si zapnete energeticky úsporné nastavenie v paneli Eco Dashboard, môžete znížiť spotrebu energie až o 32 %. To nie je práve málo. Energeticky úsporné funkcie zahŕňajú napríklad vypnutie televízora pri nečinnosti alebo automatické prispôsobenie jasu obrazovky podľa osvetlenia miestnosti. Máte nainštalovanú kameru BRAVIA CAM a odišli ste od televízora? Kamera deteguje váš pohyb a automaticky stlmí obrazovku. Miesto obáv z vysokej energetickej záťaže a následných obrovských účtov za elektrinu sa tak môžete stále tešiť z dokonalého obrazu a ešte ušetríte.
Supermoderné smart televízory sa stali súčasťou mnohých domácností. Zákazníci chcú kvalitu, za ktorú si radi zaplatia, ale očakávajú aj niečo navyše. Je nadmieru jasné, že televízor nadupaný špičkovými technológiami a funkciami, ktoré sú zabudované do extrémne tenkého rámčeka, nebude patriť medzi tie najúspornejšie spotrebiče. Ale čo ak je to inak? Čo ak možno úplne zmeniť filozofiu a sústrediť sa na inteligentné riešenia hneď od počiatku? Presne tak premýšľajú vývojári v Sony, pre ktorých je každá etapa životného cyklu výrobku obrovskou výzvou. Čo môžeme zmeniť pri vývoji a výrobe? Ako pracovať s obalom? Možno ušetriť na preprave? Môžu súčasné televízory vydržať dlhšie a priniesť úžitok aj v okamihu, keď sa ich životný cyklus uzavrie? Ale, samozrejme, všetko možno robiť inak a lepšie.
Plastové fľaše, plastové obaly na telefóny alebo napríklad plastové zadné kryty televízorov… Svet je zahltený plastom a je na každom z nás, ako sa postaví k celosvetovej ekologickej výzve znížiť produkciu plastu. Značka Sony sa dlhodobo snaží o výrazné zníženie uhlíkovej stopy a už v roku 2010 spustila ekologický plán „Road to Zero“, ktorý sa usiluje o nulovú ekologickú stopu do roku 2050.
Už tak odvážny zámer podporila novým strednodobým environmentálnym cieľom Green Management, ktorý má výrazne znížiť uhlíkovú stopu, a to dokonca do roku 2025. Máme rok 2023 a napadá mi jediné – Sony má čo robiť. A veruže robí, rozhodne nezaspala na vavrínoch a je možné, že svoj cieľ dosiahne oveľa skôr. Ako? Napríklad zvýšeným využitím recyklovaného materiálu pri zachovaní vysokej kvality povrchovej úpravy.
Napríklad televízory Sony OLED majú zadný kryt vyrobený zo špeciálneho materiálu SORPLAS™, čo je vlastný recyklovaný plast spoločnosti Sony, vyrábaný z použitých fliaš, optických diskov a patentovaného spomaľovača horenia. Prečo práve zadný kryt? Svojou plochou ide o najväčšiu časť televízora, takže vďaka využitiu materiálu SORPLAS™ sa celkový podiel prvotných plastov znížil o neuveriteľných 60 %.
Jednou z výhod SORPLASu je, že ani po niekoľkonásobnej recyklácii nedochádza k nadmernej degradácii.
Nie je to tak dávno, keď zákazník siahol po výrobku, ktorý mal atraktívnejší obal. Veď ešte nedávno platilo známe – obal predáva. Je ale pestrofarebné balenie skutočne to, čo chceme? Je lákavá grafika zárukou kvalitného obsahu? Odpoveď na túto otázku opäť pozná značka Sony. Možno s rovnakou dôslednosťou, ako pristupuje k vývoju supermoderných televízorov, rieši aj obalový dizajn. Malichernosť? Japonská tvrdohlavosť? Nie, prostý vývoj. Obal ako taký by mal výrobok hlavne chrániť – pred poškodením, otrasmi, náročnou prepravou či poveternostnými podmienkami. A spoločnosť Sony vie, že aj redukcia plastu či atramentu na obaloch prináša svoje ovocie.
Jeden príklad za všetky – veľmi dobre známe plastové pásky na stiahnutie krabice boli nahradené extrémne silnými papierovými. Táto optimalizácia priniesla takmer 50 % zníženie celkového objemu obalového plastu. Obaly sú navyše ľahšie, menšie, znížilo sa množstvo výplňového materiálu a na prvý pohľad už kartóny nie sú farebné ako kedysi.
Na infografike jasne vidíte vývoj obalového dizajnu, ktorý má za sebou dlhú cestu. Strohá, až minimalistická grafika, stručné informácie. Presne tak vyzerá šetrenie na pravom mieste, ktoré prinieslo svoje ovocie. Výsledkom je zníženie spotreby tlačového atramentu o neuveriteľných 91 %. Príroda ďakuje už teraz! A zákazníci? Stále kupujú Sony!