Český a slovenský predajca elektroniky Datart ohlasuje úspešný rok, rástol rýchlejšie ako slovenský trh s elektrickými spotrebičmi. Vo finančnom roku 2015/2016 jeho zisk dosiahol úroveň vyše 1 mil. eur, tržby necelých 190 mil. eur. Medziročne tržby vzrástli takmer 11 % a zisk sa dokonca strojnásobil.
Vo finančnom roku 2015/2016 bol zisk Datartu 1,014 mil. eur bez DPH a tržby 188,9 mil. eur bez DPH. V roku 2014/2015 zisk dosiahol 0,332 mil. eur bez DPH a tržby 170,6 mil. eur.
„Našou stratégiou nie je rozširovať sortiment alebo expandovať do ďalších krajín. Sústredíme sa na Českú a Slovenskú republiku, na predaj elektrických spotrebičov a s ním súvisiace sprievodné služby, ako je napríklad naša vlastná doprava. Robíme to, čo poznáme a vieme, pretože v tom vidíme priestor pre zlepšenie a rast trhového podielu," hovorí David Loyer, finančný riaditeľ Datartu.
Za úspechom Datartu stojí okrem iného prepojenie kamenných predajní s e-shopom. Firme rastie ako návštevnosť predajní, tak i e-shopu, pričom e-shop rastie oveľa rýchlejšie ako predajne.
V tomto roku firma plánuje pokračovať v „humanizácii“ existujúcich predajní a otvorí tri nové predajne, z ktorých jedna bude na Slovensku. Cieľom „humanizácie“ predajní je, aby sa zákazník v predajni cítil príjemne s náležitou starostlivosťou. Redizajnované budú aj obidva e-shopy.
Datart bude aj naďalej investovať najmä do vzdelávania zamestnancov, do rozvoja predajní a marketingu. Chce tiež prehĺbiť a rozvíjať koncept „záväzok dôvery“ zahŕňajúci najlepší sortiment, cenu a služby, ktorý predstavil v roku 2008.
V tomto roku Datart oslavuje už 25 rokov svojho fungovania na českom a slovenskom trhu.